Facebook – Interaktiv Säkerhet – Jonas Gardell

Jag upphör aldrig att förvånas över hur olika medier sköts som t.ex. Facebook. Något mer inkonsekvent finns knappast.

Jag har skrivit om “Interaktiv Säkerhet” tidigare, ett högervridet företag som fler och fler media använder sig av för att själva slippa moderera på nätet. Jag har testat flera gånger och all kritik mot t.ex. Israel går inte an men hat mot muslimer går an. Det är helt sinnessjukt. Det är bara att se vilka som är ägarna så kan man räkna ut resten.

Jag blev väldigt kritiskt för ett tag sedan när jag skulle kolla på TV4Play. För att titta gratis måste man skapa ett konto där dom vill ha ens själ på ett silverfat. Bonnier äger TV4 och “Interaktiv Säkerhet” modererar.

En liten del av de krav TV4 ställer på dig som vill titta på TV4Play gratis MEN samma gäller även för dig som betalar.

Såväl personlig som icke-personlig information kan komma att överföras till andra bolag inom Bonnier koncernen, underleverantörer och samarbetspartners för sådan behandling som du samtyckt till genom dessa villkor.

TV4 överför i regel inte personuppgifter till något land utanför EU/EES men om vi t.ex. har en underleverantör (t.ex. leverantörer som tillhandahåller drift och hosting av IT system) i ett land utanför EU/EES kan överföring av personuppgifter vara nödvändig. För att säkerställa en hög nivå av skydd för dina personuppgifter ingår TV4 avtal med sådana underleverantörer som reglerar överföringen av personuppgifter och underleverantörernas hantering av personuppgifterna. TV4 fortsätter att vara ansvarig för uppgifterna och underleverantören får enbart behandla uppgifterna i enlighet med avtal och instruktioner. Personuppgifter lämnas ut till myndighet endast där så krävs med stöd av lag eller myndighetsbeslut.

Alltså så har naturligtvis “Interaktiv Säkerhet” tillgång till alla dessa uppgifter som folk lämnar. TÄNK! vilken guldgruva för framtida behov!!

SQ: TV4Play – Nu måste du ha ett konto

Jonas Gardell fick ett inlägg borttaget som handlade om den kvinna i Nice som tvingades ta av sin burkini under förnedrande omständigheter. Det går inte att stödja muslimer om dom behandlas illa. Inlägg där hat och hets mot folkgrupp går bra. Hat mot politiker går också bra.

Bonniers mål är att köpa upp så mycket media som möjligt för att kunna styra innehåll och vilka som ska få kommentera. Det är en otäck utveckling och blir naturligtvis att yttrandefriheten begränsas att vi inte får tycka vad vill vill som t.ex. kritik mot Israel och folkmordet. Jag är helt 100 på det.

Bonnier finns också med i “Bilderberg-Group”

Bonniers släkthistoria
Bonniers släkt

Bonnier AB eller Bonnierkoncernen är ett familjeägt mediekonglomerat med sin bas i Sverige. Koncernen har sin bakgrund i Albert Bonniers Förlag som grundades av Albert Bonnier 1837, och ägandet ligger alltjämt hos medlemmar ur släkten Bonnier.

Bonnierkoncernen har idag verksamhet i 16 länder med tonvikt på norra Europa, och innefattar i dagsläget cirka 175 företag. Bland dessa märks Dagens Nyheter, Expressen, Dagens Industri, Bonnier Tidskrifter, Svensk Filmindustri, TV4-Gruppen och MTV Oy.

Det här är “Interaktiv Säkerhet”

Vi utför bland annat:
Moderering av diskussionsforum
Moderering av Communitys
Moderering av bloggar
Moderering av användargenererat innehåll
Disqus-moderering
Borttagning av olämpligt innehåll
Borttagning av olagligt innehåll
Identifiering och eliminering av spam och propaganda
Identifiering och eliminering av hets mot folkgrupp
(Harkl…)

Interaktiv Säkerhet är det företag som modererar de flesta nationella tidningars kommentarsfält i Sverige,men även Sveriges television, Sveriges radio, och TV4 anlitar dem. Omkring 40 anställda hanterar mellan 5,000 och 10,000 kommentarer varje dag efter en tvådagarskurs om lagar och mediaetik.

Både SVT och tidningarna Ångermanland allehanda och Örnsköldsviks allehanda har reagerat på att Interaktiv säkerhet har modererat bort läsarkommentarer med kritik som kunde vara obekväm för företagen.

Företaget bildades 2006. Interaktiv Säkerhet i Norden AB är ett helägt dotterbolag till Körberg Schottenius Partners AB.

Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter, Dagens Industri, TV4, Bonniers tidsskrifter, Bröllopstorget, Familjeliv, Libero, Amnesty Sverige, Burger King kampanj, Ibumetin kampanj, Lantmännen kampanj, SEAT kampanj, Sony Ericsson kampanjer.

Social Media 2.0
Idag handlar social media hos företag om så mycket mer än att bara posta statusuppdateringar på Facebook, eller lägga upp bilder på Instagram. Att kunna möta sina kunder eller mäta trender på marknaden är en vital del i många företags närvaro. Att organisera allt arbete och skapa ett tydligt och enkelt flöde av information kan vara både dyrt och kostsamt. Interaktiv Säkerhet kan nu erbjuda ett fullskaligt stöd för total kontroll i samtliga kanaler. Vi gör detta med hjälp av ett kraftfullt system för social media management, i kombination med vår kompetenta personal.

Vi kallar detta Social Media 2.0, och tjänsten innehåller bland annat:

Moderering
Moderering utförs på samtliga sociala kanaler så som Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Tumblr, LinkedIn, Google+. Allt inkommande material på samtliga kanaler sammanställs i ett gemensamt flöde där även uppdragsgivaren har full insyn och kontroll. Allt raderat material sparas för eventuell uppföljning.

Känsloanalys
Interaktiv Säkerhet kan skapa en känsloanalys på allt inkommande material på de egna sociala kanalerna. Detta genom att tagga inlägg utifrån kriterierna positiv, negativ eller neutralt. Utifrån dessa taggningar går det sedan att skapa rapporter på respektive kanal och följa trendutvecklingen.

Interaktiv Säkerhet

Absolut bästa! Där finns allt! NoBoyToy!
Interaktiv Säkerhet styr hela Internet

Det här inlägget postades i Film, TV och Media, Politik, Rättssystem och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.