Efter kritiken – Zara Larsson sätter press på klädjätten

Nej, Zara jag tror inte att du har den makten och i ärlighetens namn så bryr sig inte H&M för det är miljarderna som rullar in från fattiga kvinnors och barns arbete som är viktigare. Och utdelning till aktiespararna. Utdelningen 2015 blev 16,1 miljarder och familjen Person med familj – där Karl-Johan Persson ingår – fick dela på 6,1 miljarder kronor 2015. Pengar är som knark för vissa. Man kan ju undra över vad f@an dom ska med alla pengar till? Otäcka människor!

Att du är engagerad är jättebra och alla krafter som visar på H&M:s kvinnosyn kan medverka till att folk blir medvetna och slutar att köpa H&M:s kläder och då framförallt dom som kallar sig för feminister!

H&M kan säga “ja amen” men fortsätter i samma stil ändå. Det har gjorts utredningar, skrivits rapporter och böcker men H&M skiter i det i slutändan. Tyvärr!

Dom lever i sina bubblor och bor i Gated communities (grindsamhällen) och har ingen aning om hur det egentligen är ute i verkligheten.

Kungafamiljen stöder H&M


Levnadsstandaren är mycket låg och hyrorna höga.

Såhär lever dom som arbetar för H&M i Bangladesh!

SvD – Högre löner sämre liv
SvD – H&M avsätter 300 miljoner till sina anställda
Hur många miljoner avsätter H&M till slaverifabrikerna?
SvD – H&M-miljardären i grannfejd om fasaner
SQ – H&M:s guldregn över sina anställda
Hur mycket fick kvinnor och barn i Bangladesh och Kambodja m.fl. ställen?
SQ – H&M:s utsugning i Bangladesh

Aftonbladet gjorde en reportageserie där modebloggarna Sarah Tjulander och Lisa Tellbe åker till Phnom Penh i Kambodja för att få reda på mer om hur textilindustrin fungerar. De har ingen aning om vad som väntar dem.
Aftonbladet – Sweatshop


Hyckleri på högsta nivå!
H&M:s policy!!
Vi är ett värderingsdrivet, kundinriktat, kreativt och ansvarstagande modeföretag. Mode, lekfullhet och högt tempo är viktigt för oss. Vi definieras av ”The H&M way” – det vill säga vår kultur, våra värderingar och våra riktlinjer som utgör H&M:s själ och hjärta. ”The H&M way” definierar vilka vi är, vad vi gör och hur vi gör det. Begreppet fungerar som ett ramverk för vårt sätt att vara och arbeta tillsammans och uppmuntra nya talanger allteftersom de växer och utvecklas.

H&M:s designteam skapar hållbart mode för alla, alltid till bästa pris.
H&M:s breda och varierade utbud garanterar att kunderna alltid hittar något som passar deras stil och garderob. H&M har butiker på 62 marknader och e-handel i 32 länder.


Det här inlägget postades i Boende, Feminism, Hälsa, Internet, Rättssystem och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.